17

Strona ostatnio została edytowana 2025 dni 12 godzin temu
Z Kraków Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj
17
Osiedle PiastówKopiec Wandy
Linia 17 (mapa).svg
Trasa siedemnastki
Długość linii b.d.
Czas przejazdu 22 minuty
Przystanki 15
Kursuje co 20 minut (dni powszednie)
co 20-30 minut (weekendy)
Tabor E1

17 – linia tramwajowa zwykła. Jeździ na trasie Osiedle Piastów - Kopiec Wandy. Na trasie linii 17 znajduje się 15 przystanków (w tym 1 na żądanie). Długość całej linii wynosi ok. 8550 m.

Historia[edytuj]

Linia 17 na terenie Nowej Huty funkcjonuje od 1999 roku. Wcześniej kursowała po tej samej trasie lecz nosiła numer 25. Do 2009 roku jeździła na trasie z Osiedla Piastów do Walcowni przez Aleję Solidarności. Kursowała tylko w godzinach szczytu, w dni powszednie, co 30 minut. Linia została zawieszona na wakacje 2009 roku a po nich została przywrócona na nowej trasie. Jeździła z Osiedla Piastów do Kopca Wandy przez ulicę Ptaszyckiego. W godzinach szczytu trasa była wydłużona do Walcowni przez ulicę Ujastek Mogilski. Linia funkcjonowała przez cały dzień powszedni, w soboty w godzinach 7:00-18:00 i w niedziele w godzinach 9:00-18:00. Jednocześnie zlikwidowano linię 20. Wraz z rozpoczęciem wakacji w 2010 roku kursy wariantowe do Walcowni zawieszono a od września 2010 całkowicie zlikwidowano. Godziny funkcjonowania na dotychczasowej trasie podstawowej (Osiedle Piastów - Kopiec Wandy) nie zmieniły się w stosunku do sezonu 2009/10.