Dzielnica XVII Wzgórza Krzesławickie

Strona ostatnio została edytowana 2602 dni 8 godzin temu
Z Kraków Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj
Dzielnica
XVII Wzgórza Krzesławickie
Dzielnica XVII Wzgórza Krzesławickie (mapa).svg
Położenie dzielnicy na mapie Krakowa
Powierzchnia 25,84 km²
Liczba mieszkańców 20 197
Gęstość zaludnienia 782 osób/km²
Przewodniczący RD Stanisław Madej
Siedziba zarządu osiedle Na Stoku 15
Strona internetowa

Dzielnica XVII Wzgórza Krzesławickie - dzielnica Krakowa wchodząca w skład Nowej Huty. Leży na obrzeżach miasta, graniczy od zachodu z Dzielnicą XV Mistrzejowice, od południowego zachodu z Dzielnicą XVI Bieńczyce a od południa i wschodu z Dzielnicą XVIII Nowa Huta.

Zabudowa[edytuj]

Osiedla Na Stoku i Na Wzgórzach to bloki z wielkiej płyty, Wadów i Zesławice to przemysłowe osiedla bloków robotniczych a reszta to wiejskie obszary włączone do miasta. Dzielnica położona jest na dużych wzniesieniach w Krzesławicach, co daje widokowość, czyste powietrze i wymusza niestandardowość architektury wielkopłytowej. Na zachodzie dzielnicy na terenie osiedla Na Stoku w latach 90. powstało przy ulicy Jagiełły willowe osiedle a przy ulicy Petöfiego najdłuższy blok w mieście zbudowany w technologii innej, niż wielka płyta.

Komunikacja[edytuj]

Na terenie dzielnicy znajduje się pętla tramwajowa Wzgórza Krzesławickie, skąd dojeżdżają do centrum linie 1, 4 i 5 oraz pętla autobusowa Osiedle Na Stoku z liniami 142 i 182. Przelotowo przejeżdża tamtędy także 110 na trasie Wadów Tunel-Aleja Przyjaźni i 122 jeżdżący z Alei Przyjaźni do Zesławic.