GT8S

Strona ostatnio została edytowana 2846 dni 20 godzin temu
Z Kraków Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj
TRAMWAJ
GT8S
Potrzebne zdjęcie!
Miejsca siedzące 51
Miejsca stojące 90
Produkcja Düsseldorf, Niemcy, 1973 - 1975
Eksploatacja 2009 -
Masa 37 ton
Rozstaw szyn 1435 mm
Podłoga wysokopodłogowy

Düwag GT8S - wysokopodłogowy tramwaj produkowany w Düsseldorfie w latach 1973-75. MPK Kraków eksploatuje ten typ tramwaju od 2009 roku. W najbliższych latach planuje się wymianę środkowego członu na niskopodłogowy (na wzór wozów N8S i EU8N). Docelowo, wraz z innymi wagonami sprowadzanymi przez MPK, GT8S mają zastąpić chorzowskie Konstale 105Na.

Obecnie można spotkać je na liniach 9, 19, 20 oraz 24.

Ciekawostki[edytuj]

  • Wagony te posiadają schemat malowania różniący się od tego, jaki panował w MPK. Zdecydowano się nie zmieniać drastycznie malowania w porównaniu do tego, w jaki te tramwaje jeździły po Düsseldorfie. Zmieniono jedynie kolor (z czerwonego na niebieski), trochę później także pas na wysokości reflektorów (odwrócono go, dzięki czemu wydaje się, że tramwaj nie jeździ "smutny"). Począwszy od drugiego wozu ilość koloru białego na burcie zmalała, na korzyść niebieskiego.
  • Obecnie po Krakowie w düsseldorfskim malowaniu jeżdżą wagony N8S z Zajezdni Podgórze oraz kilka sztuk E1 / E1+c3.
  • Tramwajom tym nie zmieniano numerów taborowych po przybyciu do Krakowa, gdyż idealnie pasowały w schemat numeracji, które MPK wdrażało.